Sunday, January 22, 2006

一個故事之「風箏與風」

我是一隻風箏, 在天空裡跌蕩搖拽,忽時高忽時低,忽時左忽時右,失了方向也失了分寸!原因?無他,皆因我是一隻斷了線的風箏!生活予我亳無底蘊! 偶然, 我奢望我有大能召喚身邊的風, 著它帶我到那充滿歡愉渴望的國度!

可是現實難如我願, 它總是讓我去經歷痛苦的滋味, 慌亂的無助, 受苦又受難! 我經歷過天際閃電不停,感覺像是衝著我而來的, 我也曾細味行雷隆隆,卻給它嚇壞了,久久未能回過神來! 甚幸,至今我仍然生存著!

曾踏遍天之涯,也訪過海之角,前路看似茫茫,我卻不覺孤寂!每當我遇到危難之時,很是神奇地,風總有其法把我護到安全的地方,給我安慰,也給我希望,展示我可望的生命旅程!

我將會到那裡去? 那兒才是我的家? 我可以決擇嗎?

我願乘風, 由它帶我到那屬於我的國度, 直至天地盡頭, 也直至世界終結!

I am a kite flying without a thread. Sometimes I am blown high, sometimes I stay low; sometimes I wish I can conjure the wind that can carry me to my pleasure and desire.

Instead it brings me through pain, confusion and suffering. I've seen lightings; I've heard thunders, and yet I still survive.

Keep on moving from one place to the other; from ocean to land. It's magical that at times I face dangers, the wind guides me to safety giving me a perspective of what life journey is like.

Where will I go? Where will I land? Is there a destination? Can the kite decide?

I ride on the wind, brings me where I belong till the end, when it ends to the conclusion.

8 comments:

Anonymous said...

無根既風信子...

流浪~ 流浪...

梁巔巔 said...

"好一位中英俱佳的風信子.'

讚到 o甘好?!!??

"風風"......

"風風"????!!!! @_@

Anonymous said...

風一樣費蕭蕭洒洒wo!

梁巔巔 said...

風風, 做 o羊樹唔應人呀? Hee hee heee.

Anonymous said...

yours reminded me of a Chinese prose I wrote few years ago. It's also called Kite.

Anonymous said...

那麼,你會飄到那裡去啊!?

Hyacinthus said...

Tom,

你過獎了,簡單點叫我風子啦 :)
風箏與風乃一故事,幸好風信子還有根可尋,不至飄零四散,我還懂得愛自己!

風箏雖然歷經辛酸,君不見此磨練使其更堅強,生活還是有祈盼,還可依靠風領它到其所安,心之所屬!這不又是生活嗎?

Anonymous said...

風子,(這樣稱呼, 行嗎?)作得好好